Onze
strategie
Lees verder
In 2020 liep onze meerjarenstrategie, de reis naar 2020, af. De ambitie, die ontstaan is in nauwe samenspraak met de studenten, was dat elk team in 2020 voor de studenten een superschool zou moeten zijn. Het sluit aan bij onze overtuiging dat het team als hart van het onderwijs het best in staat is passende keuzes te maken, omdat de teamleden als geen ander het zicht hebben op de mogelijkheden van de student en tevens in verbinding staan met het werkveld en de vervolgopleidingen. Wat dat precies betekent om een superschool te zijn, bepaalden de teams in nauw overleg met de studenten, ouders, het bedrijfsleven en het vervolgonderwijs.
denken
& handelen
Terug naar boven
2020
Eerste stappen naar een nieuwe strategie
Zo werd er fors ingezet om, samen met het werkveld, innovatieve oplossingen te bedenken om onze studenten toch een stageplek te kunnen bieden. Ook is er extra ingezet op een goede begeleiding van studenten en leerlingen. Voor medewerkers kwam er extra aandacht voor een goede werk-privé balans. Door corona is ook de inspraak van studenten nog belangrijker geworden. Dit gebeurde onder meer door enquêtes, lesevaluaties, meer aandacht voor het klassenvertegenwoordigersoverleg en het intensiever raadplegen van de studentenraden. Hierdoor is continu inzicht gekregen in verbeterpunten in het blended onderwijs.
De uitdagingen die begin 2020 voor ons lagen, waren grip houden op de onderwijsresultaten, aansluiting behouden bij de individuele student en daarnaast medewerkers zodanig faciliteren dat zij met energie hun werk doen. Door de coronacrisis kwamen deze ambities echter abrupt in een ander daglicht te staan. De prioriteiten werden verlegd naar:
het zorgen dat onze studenten binnen
de afgesproken nominale studieduur
een waardevol en gevalideerd diploma
konden halen;
de vitaliteit van zowel medewerkers als studenten en
een actieve medezeggenschap van studenten.
In 2020 hebben we onze meerjarenstrategie geëvalueerd en de eerste stappen gezet op weg naar een nieuwe meerjarenstrategie. Samen met alle betrokkenen bepalen we in 2021 wat onze koers zal zijn om in de komende jaren maximaal van betekenis te zijn voor jongeren, de arbeidsmarkt en de samenleving. Daarbij wordt een aantal thema’s onderzocht, om te bepalen op welke wijze deze een plek verdienen in de nieuwe meerjarenstrategie. Denk hierbij aan thema’s als inclusief denken & handelen, duurzaamheid en de samenwerking tussen het vo en het mbo.
Onze
strategie
In 2020 liep onze meerjarenstrategie, de reis naar 2020, af. De ambitie, die ontstaan is in nauwe samenspraak met de studenten, was dat elk team in 2020 voor de studenten een superschool zou moeten zijn. Het sluit aan bij onze overtuiging dat het team als hart van het onderwijs het best in staat is passende keuzes te maken, omdat de teamleden als geen ander het zicht hebben op de mogelijkheden van de student en tevens in verbinding staan met het werkveld en de vervolgopleidingen. Wat dat precies betekent om een superschool te zijn, bepaalden de teams in nauw overleg met de studenten, ouders, het bedrijfsleven en het vervolgonderwijs.
Eerste stappen naar een nieuwe strategie
In 2020 hebben we onze meerjarenstrategie geëvalueerd en de eerste stappen gezet op weg naar een nieuwe meerjarenstrategie. Samen met alle betrokkenen bepalen we in 2021 wat onze koers zal zijn om in de komende jaren maximaal van betekenis te zijn voor jongeren, de arbeidsmarkt en de samenleving. Daarbij wordt een aantal thema’s onderzocht, om te bepalen op welke wijze deze een plek verdienen in de nieuwe meerjarenstrategie. Denk hierbij aan thema’s als inclusief denken & handelen, duurzaamheid en de samenwerking tussen het vo en het mbo.
Terug naar boven
denken
& handelen
2020
Zo werd er fors ingezet om, samen met het werkveld, innovatieve oplossingen te bedenken om onze studenten toch een stageplek te kunnen bieden. Ook is er extra ingezet op een goede begeleiding van studenten en leerlingen. Voor medewerkers kwam er extra aandacht voor een goede werk-privé balans. Door corona is ook de inspraak van studenten nog belangrijker geworden. Dit gebeurde onder meer door enquêtes, lesevaluaties, meer aandacht voor het klassenvertegenwoordigersoverleg en het intensiever raadplegen van de studentenraden. Hierdoor is continu inzicht gekregen in verbeterpunten in het blended onderwijs.